Nettbank

Kvinne med nettbrett på hotellrom

Full oversikt over pengene dine og lånet ditt

Med nettbank har du tilgang til alt du trenger i det daglige.
Nettbanken er både enkel og trygg å bruke.

Med nettbanken kan du:

  • Sjekke saldo, bevegelser på kontoene dine
  • Betale regninger
  • Overføre mellom egne og andres kontoer
  • Følge med på lånet ditt og se detaljer (nedbetalingsplan og forfall)
  • Gjøre en ekstra innbetaling, søke om avdragsfrihet og endre dato og trekkonto for lånet
  • Godkjenne eFaktura og opprette og endre Avtalegiro
  • Betale til utlandet
  • Opprette flere kontoer
  • Se PIN-koden på bankkortet
  • Se betalinger som ligger til forfall
  • Bestille bankkort
  • Sperre og oppheve sperring av bankkort
  • Sette regionsperre på bankkort
  • Få oversikt over forsikringene dine
  • Kjøpe og selge fond
  • Endre samtykker og kontaktinformasjon
  • Sende melding til kundesenteret
  • Lese meldinger fra oss (eks. kontoutskrift, bekreftelser for betalinger og overføringer)
  • Samle kontoer og kredittkort fra andre banker

Slik får du nettbank

Du må bli kunde med bankID.

Prøv mobilbanken også

Med nettbankavtale får du også tilgang til mobilbanken.

Legg til konto fra annen bank

Legg til konto fra annen bank slik at du får oversikt.

Ofte stilte spørsmål om nettbank

Hva er eFaktura?

eFaktura er en elektronisk faktura som sendes direkte til din(e) nettbank(er) som er registrert i ditt navn og fødselsnummer.

Tjenesten er bankuavhengig og du velger selv hvilken nettbank og konto du ønsker å betale fakturaen fra.

Ved bankbytte trenger du ikke avslutte avtalen eller opprette ny.

Fakturaen fremkommer i forfallsmappen i nettbanken og må godkjennes for betaling.

Opprettelse, endring og avslutning av eFaktura gjøres i nettbanken.

Hva er sikker melding?

Kontakt kundesenteret på en trygg og sikker måte. Du finner den både i nett- og mobilbanken.

Mulig å laste opp vedlegg:

  • Maks 10 antall vedlegg per melding
  • Størrelse på vedlegg er maksimum 10 MB
  • Tillatte filtyper: pdf, gif og png
Hva skjer dersom jeg går fra PCen og har glemt å logge ut?

Etter 15 minutters inaktivitet vil du automatisk bli logget ut. Dette er av sikkerhetsmessige årsaker.

Hvilke nettlesere støttes?

Alle de mest vanlige nettlesere støttes av nettbanken. Det er alltid lurt å ha oppdatert versjon på grunn av sikkerhet og brukeropplevelse.

Microsoft Edge – Windows 10 Full støtte
Google Chrome (siste versjon) Full støtte
Apple Safari (siste versjon) Full støtte
Mozilla Firefox (siste versjon) Full støtte
Opera (siste versjon) Minimal støtte

Internet Explorer 11 og eldre støttes ikke.

Hvor finner jeg årsoppgaven og kontoutskrifter?

All korrespondanse fra DinBank.no blir sendt til nettbanken din. Du finner disse under menypunktet «Meldinger» – «Bankmeldinger» eller under varslinger . Her blir de liggende i 6 måneder. Etter dette kan du finne meldingene i «Søk i arkivet».

Hvordan bekrefter jeg en betaling?

Betaling bekreftes med samme metode som du logget deg inn med.
Logget du deg inn «Uten BankID», må du skrive inn nettbankpassordet i første bilde, deretter kode fra brikken i neste bildet.

Har du betalinger som må godkjennes vil du få en påminnelse på dette før du får logget deg ut.

Hvordan får jeg nytt passord til nettbanken?

Hvis du har glemt passordet ditt kan få nytt ved å klikke på «BankID» eller «Passord og kode» fra påloggingsiden til nettbanken.

Hvordan oppretter jeg fast overføring mellom egne konti?

Du kan legge inn en fast overføring i nettbanken. Velg Fast betaling/overføring i menyen, deretter Faste overføringer. Klikk på teksten «Opprett en fast overføring». Fyll inn feltene og trykk utfør. Du kan velge hvor ofte oppdraget skal utføres og sette en sluttdato for den faste overføringen.

Privat: Hvordan ser nettbanken ut?

Dette er kontooversikten. Her ser du alle kontoene dine, også kontoer fra andre banker om du ønsker å legge det til.

//Skjermbilde av nettbanken//

Hvordan stoppe et forfall på Avtalegiro?
  • I nettbanken velg «Betaling/Overføring» og «Forfallsmappe»
  • Trykk på «stopp»-ikonet (rødt kryss) for å stoppe forfall på avtalegiro
Informasjonskapsler (Cookies)

Informasjonskapsler (cookies) må være aktivert i nettleseren din.

Jeg kommer ikke inn i nettbanken

Få hjelp med pålogging og oversikt over BankID-feilkoder. Vi har samlet de vanligste spørsmålene og svarene, her finner du kanskje løsningen på ditt problem.