Hvordan avslutter jeg en depositumskonto?

Når leieforholdet opphører kan du som utleier gå inn i nettbanken og frigi depositumskontoen. I kontooversikten åpner du detaljer for kontoen og velger Frigi.

Må leietaker være kunde i Sparebanken Øst for å få opprettet depositumskonto?

Ja. Hvis leietaker ikke er kunde fra før, opprettes kundeforholdet i forbindelse med at depositumskontoen bestilles. Leietaker behøver ikke å ha andre kontoer i banken.

Hvordan får jeg åpnet en depositimskonto?

Depositumskonto kan du du enkelt åpne selv i nettbanken. Du velger Åpne ny konto under Kontoer og lån i menyen. Velg Depositumskonto.

For å få gjennomført bestillingen må du ha leietakers navn, fødselsnummer, telefonnummer og e-postadresse tilgjengelig. I tillegg må du ha utleieenhetens adresse, samt en PDF-kopi av den signerte leiekontrakten. Når du har signert med BankID får leietaker melding med instruksjoner om signering.

Det er greit å vite at det er utleier som må opprette kontoen, mens det er leietaker som blir kontoeier, og dermed får renteinntektene. Både utleier og leietaker disponerer kontoen i fellesskap.

Er det en egen app for nettbrett?

For best opplevelse og tilgang til alle banktjenester anbefales brukere med nettbrett (iPad o.l.) å bruke nettbanken.

Hvordan laster jeg ned mobilbank-appen?

Last den ned i dag via Apple App Store (iPhone) eller Google Play (Android).

Hvordan logger jeg meg inn i mobilbanken?

Du logger inn ved å bruke din firesifrede kode som du registrerte ved aktivering av mobilbanken. Hvis du har registrert fingeravtrykk eller ansiksgjenkjenning kan disse metodene også brukes.

Hvordan aktiverer jeg mobilbanken?

Det gjør du med BankID, BankID på Mobil eller kodebrikke med tilhørende passord. Du må da velge en ny personlig 4-sifret kode til innlogging og betaling. Nyere telefoner kan også velge å bruke ansiktsgjenkjenning eller fingeravtrykk.

NB: For deg som ikke har BankID eller BankID på mobil må du være klar over følgende:
Du må bruke passordet tilhørende din kodebrikke ved aktivering. Ikke bruk mobilbankkode tilknyttet gammel mobilbank.

Hvordan betaler jeg med kontaktløs betaling?

Kontaktløs betaling kan kun benyttes på betalingsterminaler som har denne funksjonaliteten. Legg kortet inntil kontaktløsmerket. Når du hører et pip, er betalingen utført.


Antallet brukersteder som tilbyr kontaktløs betaling i Norges, er foreløpig noe begrenset. Selv om en betalingsterminal har kontaktløsmerket, kan du likevel oppleve at denne funksjonen ikke er aktivert. Da må du taste PIN-koden din når du betaler.

På videoen nedenfor kan du se hvordan du bruker kort med kontaktløs betaling.


Hva er kontaktløs betaling?

Kontaktløs betaling er raskt, enkelt og sikkert – og det fungerer i utlandet.

Hva slags dokumentasjon er nødvendig?

For å behandle søknaden må vi ha dine tre siste lønnsslipper og siste års skattemelding. Søker du sammen med noen gjelder dette også for vedkommende.

Legg også ved verdivurdering, takst eller kjøpekontrakt dersom du har dette.

Du vil blir bedt om å laste opp dokumentasjonen i slutten av søknaden. Filtypene som støttes i opplastingsfunksjonen er pdf, jpg, jpeg, png og msg.

Tips en venn om DinBANK.noTips en venn om DinBANK.no
Credentials