Nettsikkerhet

Utbredelsen av internett har gjort tilgangen til informasjon, varer og tjenester enklere, men det har også gjort det enklere for svindlere å ramme uskyldige mennesker. Den beste beskyttelsen mot nettsvindel er å lære litt om hvordan man blir lurt.

Nyttige lenker om nettsikkerhet

Vi er opptatt av at våre banksystemer skal være trygge å bruke, men du har også selv et ansvar for å beskytte deg mot svindel. Ved å ha et oppdatert antivirusprogram og påse at alle andre programmer til enhver tid er oppdatert, gjør du det vanskeligere for nettkriminelle.

Her er noen tips om hva du kan gjøre for å øke nettsikkerheten på PC, nettbrett og mobil samt noen nyttige lenker om datasikkerhet og ID-tyveri:

Nettsvindel (norsis.no)

Nettvett og nettbank (nettvett.no)

ID-tyveri – Hvor flink er du til å forebygge (idtyveri.no)

Informasjonssikring (norsis.no)

BankID (bankid.no)

ID-tyveri og nettsvindel

Det er viktig å være bevisst på at din identitet kan bli stjålet og misbrukt. Nedenfor finner du lenker til sider som gir gode råd og tips for hvordan du kan sikre deg, hvordan du oppdager ID-tyveri og hva du gjør hvis ulykken er ute.

Informasjon om ID-tyveri

Min ID er misbrukt

En
KUNDESERVICE@DINBANK.NO ELLER RING

09150

Ring Kundeservice på tlf. 09150 (fra utlandet: +47 915 03 220) mellom kl. 10.00 og 13.00 dersom du har spørsmål. Du kan også gå inn på Ofte stilte spørsmål for å se om du kan finne svaret der.

 

DinBANK.no tilbys av Sparebanken Øst, postboks 67, 3301 Hokksund.
Organisasjonsnr. NO 937 888 937.

Sperre kort/misbrukt kort
Her finner du informasjon om hva du bør gjøre.

  • SØK OM LÅN

  • Tips en venn om DinBANK.noTips en venn om DinBANK.no
    Credentials