Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål fra kundene våre. Finner du ikke svar på det du lurer på, ber vi deg benytte sikker e-post i nettbanken. BankID Betaling eFaktura Betaling til og fra utlandet Boliglån Konto Kort Kunde Nettbank

Du kan logge deg på med passord, BankID eller BankID på mobil.

Logg inn med passord (uten BankID):

  1. Fødselsnummer/organisasjonsnummer
  2. Personlig passord
  3. Kode fra kodebrikken.

Logg inn med BankID:

  1. Fødselsnummer
  2. Kode fra kodebrikken
  3. Personlig passord.

Logg inn med BankID på mobil
Velg Logg inn, deretter BankID på mobil. Følg anvisningene på skjermen.
Les mer om BankID på mobil

BankID er en sikker elektronisk legitimasjon som kan benyttes på nettet til identifisering, pålogging og signering. Les mer om BankID

For å få bankID fra oss må du ha en kodebrikke fra oss fra tidligere. BankID krever pass som legitimasjon. Dersom vi ikke har registrert ditt pass som legitimasjon, må du sende oss en bekreftet kopi av passet ditt.

Se liste her over hvem som kan bekrefte rett kopi av pass

Logg på nettbanken med passord og kodebrikke utstedt av DinBANK.no. Velg «BankID» fra hovedmenyen. Bestill så BankID. Du benytter samme kodebrikke, men får tilsendt eget passord for pålogging med BankID.

Det er viktig at du logger på nettbanken til DinBANK.no ved første gangs pålogging med BankID for å endre til ditt eget passord. BankID kan deretter benyttes på andre brukersteder.

Du kan bestille BankID på mobil hvis du har registrert kodebrikke i DinBANK.no. Logg deg på nettbanken og velg «BankID», deretter «Bestill BankID på mobil».

Logg deg på nettbanken og velg «BankID» og deretter «Bestill BankID».

Ta kontakt med banken som har utstedt din bankID.

Har du bankID fra DinBANK.no, må du logge deg inn i nettbanken med ditt passord og sende oss en melding. Vi sender deg et engangspassord som du må logge deg på med. Du vil så bli bedt om å endre passord.

BID 1439: 
Sperren oppstår hvis du legger inn passord mottatt på e-post istedenfor engangskoden fra kodebrikken.

BID 5007:
En feilkode ble sendt fra brukerstedet. Hva som er årsaken, kan derfor variere fra bruker til bruker, avhengig av brukerstedet hvor du fikk feilmeldingen.

BID 500A: Midlertidig feil hos brukerstedet eller med din nettleser, altså det nettstedet der du prøvde å signere med BankID. Du kan forsøke å logge helt ut og deretter forsøke på nytt uten å åpne flere faner hvor du bruker BankID.

«En feil har oppstått»: Forsøk å bytte nettleser. Det er viktig at ditt navn er registrert nøyaktig på samme måte i Folkeregisteret som på ditt BankID-sertifikat. Sjekk med banken som har utstedt din BankID .

Du må først bestille BankID i nettbanken. Når det er gjort, vil du motta et engangspassord på e-post. Lag deretter et personlig passord som du bruker sammen med kodebrikken ved innlogging.

Gå til nettbanken og velg Logg inn med BankID. Klikk på Meny og velg Endre passord. Ha kodebrikken klar og følg instruksjonene.

Du kan ikke betale med BankID på nett, kun signere.

Logg deg på nettbanken og velg BankID. Klikk på X utenfor BankID-avtalen. Hak av for at du ønsker å sperre BankID og klikk på knappen Sperre BankID.

Dersom mobiloperatøren du benytter i utlandet har roamingavtale (samarbeidsavtale) med Telenor, kan du benytte BankID på mobil som normalt.

Du må sperre BankID på mobil, eller ta kontakt med din mobiloperatør.

Hvis du taster feil PIN-kode tre ganger, vil din BankID på mobil av sikkerhetsmessige årsaker bli sperret. For å åpne den igjen må du opprette ny kode i nettbanken under menyvalget «Mobilbank».

Dersom du har BankID på mobil fra en annen bank, må du kontakte den aktuelle banken.

BankID på mobil lagres på ditt SIM-kort, og du må da bestille BankID på mobil på nytt.

Endringer i ditt mobilabonnement kan også medføre at du må bestille BankID på mobil på nytt. Det gjør du ved å logge deg på nettbanken og velge BankID.

Credentials