Du logger inn ved å bruke den personlige firesifrede koden som du lagde når du aktiverte mobilbanken.
Hvis du har registrert fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning (biometri) kan disse metodene også brukes.
Du logger inn ved å bruke den personlige firesifrede koden som du lagde når du aktiverte mobilbanken.
Hvis du har registrert fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning (biometri) kan disse metodene også brukes.
Last den ned gratis fra din app-butikk:
Apple App Store (iPhone) eller Google Play (Android).
Dersom ikke linken fungerer søk etter «DinBank Mobilbank» fra Sparebanken Øst.
For best opplevelse og tilgang til alle banktjenester anbefales brukere med nettbrett (iPad o.l.) å bruke nettbanken.
Depositumskonto kan du du enkelt åpne selv i nett- og mobilbank. Du velger Åpne ny konto under Kontoer og lån i menyen. Velg Depositumskonto.
For å få gjennomført bestillingen må du ha leietakers navn, fødselsnummer, telefonnummer og e-postadresse tilgjengelig. I tillegg må du ha utleieenhetens adresse, samt en PDF-kopi av den signerte leiekontrakten. Når du har signert med BankID får leietaker melding med instruksjoner om signering.
Det er greit å vite at det er utleier som må opprette kontoen, mens det er leietaker som blir kontoeier, og dermed får renteinntektene. Både utleier og leietaker disponerer kontoen i fellesskap.
Ja. Hvis leietaker ikke er kunde fra før, opprettes kundeforholdet i forbindelse med at depositumskontoen bestilles. Leietaker behøver ikke å ha andre kontoer eller produkter.
Når leieforholdet opphører kan utleier gå inn i nettbanken og frigi depositumskontoen.
I kontooversikten åpner du detaljer for kontoen og velger «Frigi».
Hvis du har glemt passordet ditt kan få nytt ved å klikke på «BankID» eller «Passord og kode» fra påloggingsiden til nettbanken.
Alle de mest vanlige nettlesere støttes av nettbanken. Det er alltid lurt å ha oppdatert versjon på grunn av sikkerhet og brukeropplevelse.
Microsoft Edge – Windows 10 Full støtte
Google Chrome (siste versjon) Full støtte
Apple Safari (siste versjon) Full støtte
Mozilla Firefox (siste versjon) Full støtte
Opera (siste versjon) Minimal støtte
Internet Explorer 11 og eldre støttes ikke.
Sparebanken Øst har laget en oversikt over typiske feilkoder og løsningsforslag.
Vi utsteder ikke BankID og kan derfor ikke hjelpe deg med spørsmål eller problemer relatert til det.
Du må kontakte den banken som har utstedt BankID til deg for hjelp.