Hvordan logger jeg inn i DinBank-appen?

Du logger inn ved å bruke den personlige firesifrede koden som du lagde når du aktiverte mobilbanken.

Hvis du har registrert fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning (biometri) kan disse metodene også brukes.

Er det en egen app for nettbrett?

For best opplevelse og tilgang til alle banktjenester anbefales brukere med nettbrett (iPad o.l.) å bruke nettbanken.

Hvordan åpne en depositumskonto?

Depositumskonto kan du du enkelt åpne selv i nett- og mobilbank. Du velger Åpne ny konto under Kontoer og lån i menyen. Velg Depositumskonto.

For å få gjennomført bestillingen må du ha leietakers navn, fødselsnummer, telefonnummer og e-postadresse tilgjengelig. I tillegg må du ha utleieenhetens adresse, samt en PDF-kopi av den signerte leiekontrakten. Når du har signert med BankID får leietaker melding med instruksjoner om signering.

Det er greit å vite at det er utleier som må opprette kontoen, mens det er leietaker som blir kontoeier, og dermed får renteinntektene. Både utleier og leietaker disponerer kontoen i fellesskap.

Må leietaker være kunde for å få depositumskonto?

Ja. Hvis leietaker ikke er kunde fra før, opprettes kundeforholdet i forbindelse med at depositumskontoen bestilles. Leietaker behøver ikke å ha andre kontoer eller produkter.

Hvordan avslutter jeg en depositumskonto?

Når leieforholdet opphører kan utleier gå inn i nettbanken og frigi depositumskontoen.

I kontooversikten åpner du detaljer for kontoen og velger «Frigi».

Hvordan får jeg nytt passord til nettbanken?

Hvis du har glemt passordet ditt kan få nytt ved å klikke på «BankID» eller «Passord og kode» fra påloggingsiden til nettbanken.

Hvilke nettlesere støttes?

Alle de mest vanlige nettlesere støttes av nettbanken. Det er alltid lurt å ha oppdatert versjon på grunn av sikkerhet og brukeropplevelse.

Microsoft Edge – Windows 10 Full støtte
Google Chrome (siste versjon) Full støtte
Apple Safari (siste versjon) Full støtte
Mozilla Firefox (siste versjon) Full støtte
Opera (siste versjon) Minimal støtte

Internet Explorer 11 og eldre støttes ikke.

Vanlige feilkoder fra BankID

Sparebanken Øst har laget en oversikt over typiske feilkoder og løsningsforslag.

Hvor kan jeg få hjelp med BankID?

Vi utsteder ikke BankID og kan derfor ikke hjelpe deg med spørsmål eller problemer relatert til det.

Du må kontakte den banken som har utstedt BankID til deg for hjelp.