Slik flytter du aksjesparekonto (ASK)

Det er enkelt å flytte fond. Ved flytting til en aksjesparekonto (ASK) bli hele beholdningen flyttet.

Har du fond vi ikke tilbyr, innløser vi disse og overfører de som kontantbeholdning inn på aksjesparekontoen (ASK) du flytter til.

Vi tilbyr ikke handel med utenlandske aksjer. Hvis du ønsker å flytte en aksjesparekonto (ASK) med denne typen aksjer, må aksjene selges først.

Ta kontakt hvis du trenger hjelp.

Jeg ønsker å sende en klage. Hvordan gjør jeg dette?

Du finner informasjon om hva du skal gjøre for å klage hos vår eierbank, Sparebanken Øst.

Hvor sender jeg inn vedlegg eller kommentarer til lånesøknaden?

Dersom du har ekstra opplysninger eller ønsker å sende inn kontrakt for utleie for eksempel gjøre du det etter at søknad er sendt inn.

Det gjørs via sikker kanal i nettbanken.

For rammelån gjøres dette på siste steget i søknadsprosessen.

Hvorfor får jeg eFaktura i flere betalingsflater?

eFaktura er en felles tjeneste der nye eFaktura blir synlig i alle betalingsflater du benytter. Når du har gitt generelt samtykke til å motta eFaktura, vil du se dine eFaktura i alle betalingsflater du benytter f.eks nettbanken, mobilbanken og Vipps.

Hvordan kan jeg betale eFaktura på vegne av andre?

Det har til nå vært mulig å etablere avtale om eFaktura som er adressert til andre enn deg selv; f. eks ektefelle, foreldre eller barn. Slike avtaler kan ikke opprettes etter 1. desember 2021. Ønsker du at eFakturakravet skal sendes til andre enn seg selv, må du avtale dette direkte med bedriften du mottar eFaktura fra.

For kunder som allerede mottar eFaktura på «vegne av andre», vil eFaktura fortsatt kunne mottas frem til 15. mai 2022, dersom bedriften som usteder eFaktura ikke stopper dette.

Hvordan gi generelt samtykke «Ja takk til alle» i nettbanken

Logg inn i nettbanken, naviger til siden «Betalingsavtaler». Klikk på «Se eller endre avtale om å motta regninger elektronisk». Fra denne siden bekrefter du at du ønsker å motta regninger elektronisk (Ja takk til alle).

Hvordan finner bedriften meg når den skal sende eFaktura?

Bedriften finner deg basert på opplysninger som er meldt inn til eFaktura-tjenesten i forbindelse med din aksept av «Ja takk til alle» (epost, mobil, adresse og fødsels- og personnummer for de som kan behandle dette). Det er derfor viktig at disse opplysningene er korrekt og oppdatert av din nettbankflate.

Hva gjør at ubehandlede eFaktura-krav vises i alle norske betalingsflater?

Dette er mulig fordi din betalingsflate henter informasjon fra bankenes felles avtale- og betalingskravregister. Når kravet er betalt, finner du informasjon om betalingen i den betalingsflaten du har betalt kravet i.

Hvor finner jeg mine lånesøknader

Er du i gang med å søke boliglån kan du finne igjen og fortsette på saken i nettbanken. Det gjelder også for medlåntakere som har fått SMS om å samtykke.

Informasjonskapsler (Cookies)

Informasjonskapsler (cookies) må være aktivert i nettleseren din.