Det er ingen beløpsgrense på rammelån.
Hvordan oppretter jeg fast overføring mellom egne konti?
Du kan legge inn en fast overføring i nettbanken. Velg Fast betaling/overføring i menyen, deretter Faste overføringer. Klikk på teksten «Opprett en fast overføring». Fyll inn feltene og trykk utfør. Du kan velge hvor ofte oppdraget skal utføres og sette en sluttdato for den faste overføringen.
Låneeksempel rammelån
Du eier en bolig med en verdi på kr. 4.000.000 og boliglånet ditt er på kr. 1.600.000. Du kan da søke om et rammelån på kr. 2.000.000,-. Da har du en disponibel ramme (beløp) på kr. 400.000 i nettbanken. Du betaler kun renter av det du bruker av rammen og velger selv når du vil betale ned på lånet.
Er det noen begrensning på hva rammelånet kan brukes til?
Nei, det er ingen begrensning.
Hvordan søke om rammelån?
Ønsker du å søke om rammelån må du skrive inn boligens verdi, samt ønsket kredittramme. Identifiser deg med BankID underveis i prosessen, da hentes kontaktinformasjonen din opp og eiendommer du eventuelt eier idag.
Gjelder både om du har lån hos oss fra før eller ønsker å flytte det fra en annen bank.
Hva er rammelån?
Et rammelån er et fleksibelt boliglån der du har en ramme som du selv velger hvor mye du ønsker å benytte deg av. Lånerammen er tilgjengelig i nettbanken og du betaler tilbake på lånet når det passer deg. Rentekostnaden av beløpet du har brukt belastes den siste dagen i hver måned, den kontoen du oppgir i søknaden.
Rammen løper i ett år, men kredittgiver (Sparebanken Øst) vil ved utløpet av perioden vurdere om rammen helt eller delvis kan forlenges for en ny periode eller om den skal gjøres om til nedbetalingslån.
Rammelån omtales også som fleksilån/flexilån, flexikreditt, rammekreditt eller boligkreditt.
Glemt PIN-koden til mobilbanken
Har du glemt PIN-koden eller ønsker å sette ny kode på mobilbanken kan du gjøre det selv.
- Klikk på «glemt personlig kode» på påloggingsbildet i appen
- Du må da aktivere mobilbanken på nytt – klikk «reaktiver»
- På slutten av prosessen velger du ny PIN-kode
- Dersom telefonen støtter det kan du også sette opp biometri som ansikt- eller fingergjenkjenning.
Hvordan avslutter jeg bankkortet?
Du kan enten sende kortet til oss i posten eller makulere det selv og gi beskjed med hvilket kortnummer som skal avsluttes.
Bankkortet virker ikke eller ble slukt ved 1. gangs bruk
Bankkortet må aktiveres i nettbank før bruk. Dersom kortet blir slukt i en minibank, må du melde ifra til oss om dette slik at kortet kan sperres. Du kan så bestille et nytt kort i nettbanken, men husk å aktivere dette før bruk.
Hvem kan bli kunde?
For å bli kunde hos DinBank må du være fylt 18 år og ha:
- Norsk personnummer
- Folkeregistrert adresse og være bosatt i Norge
- E-post
- Mobiltelefon