Hvor finner jeg årsoppgaven og kontoutskrifter?

All korrespondanse fra DinBank.no blir sendt til nettbanken din. Du finner disse under menypunktet «Meldinger» – «Bankmeldinger» eller under varslinger . Her blir de liggende i 6 måneder. Etter dette kan du finne meldingene i «Søk i arkivet».

Hvordan åpne en konto?

Du kan selv opprette inntil seks kontoer i nett- og mobilbanken. I menyen velger du ”Åpne konto” under menypunktet «Kontoer».

Hvis valget ikke er tilgjengelig eller du av andre årsaker ikke får opprettet konto send en henvendelse med «Sikker melding» fra nettbanken.

Hvordan tar jeg ut penger fra høyrentekontoen?

Ønsker du å ta ut penger fra høyrentekontoen må du sende oss en melding i nettbanken. For gebyrfrie uttak må du varsle oss minimum 31 dager før.

Kan andre disponere kontoen min?

Nei, det er kun kontoeier som kan disponere en konto.

Hvordan avslutter jeg en konto?

Logg deg inn i nett- eller mobilbanken og send melding om hvilke(n) konto(er) som skal avsluttes. Dersom du har ett bankkort på en konto som skal avsluttes, må du makulere kortet eller sende det til Sparebanken Øst før kontoen kan slettes. I meldingen må du oppgi kontonummer som du ønsker eventuelt restbeløp og renter overført til.

Gjelder det høyrentekonto, må du sende varsel om avslutning minimum 31 dager før for gebyrfri avslutning.

Hvilke krav stilles det for å få bankkort?

  • Du kan ikke ha betalingsanmerkninger
  • Du må ha minst 2.000 kr på kontoen når kortet bestilles
  • Du må ha registrert likningstall i Norge for foregående år

Alle de tre nevnte kriteriene må være oppfylt for at du skal kunne bestille kort i DinBank.no. Du bestiller selv kort i nett- eller mobilbanken, i menyvalget «Kort» – «Bestill kort».

Hva gjør jeg dersom bankkortet mitt blir stjålet eller mistet?

Da må kortet sperres. Slik gjør du det:

  1. Logg inn i nett- eller mobilbanken
  2. Velg «Kort» og «Kortoversikt» i menyen
  3. Trykk på pilen til høyre for kortet
  4. I menyen som kommer opp kan du sperre og bestille nytt kort, i tillegg til å sette regionsperre og hente PIN-kode
  5. Du kan da velge om kortet skal sperres permanent eller midlertidig.

Hva gjør jeg ved mistanke om misbruk av bankkortet?

  • Kortet må sperres. Du kan selv sperre og re-bestille bankkortet i nett- og mobilbanken.
  • Gå til bestridelse av transaksjoner på Sparebanken Øst sin nettside.
    • Last ned og fyll ut skjema for kort og følg anvisningene videre.

Glemt PIN-koden til bankkortet

Du finner PIN-koden til kortet ditt i nett- og mobilbanken.

  • I menyen velg «Kort» og «Vis PIN-kode»
  • Legg til sikkerhetskoden og kortets gyldighets dato
  • Klikk på «Vis PIN»

Hva skjer ved utløpsdato på bankkortet?

Kortet er gyldig hele utløpsmåneden og fornyelse blir sendt automatisk per post første halvdel av utløpsmåneden.