Hva gjør jeg når jeg har fått ny mobil/nytt SIM-kort?

BankID på mobil lagres på ditt SIM-kort, og du må da bestille BankID på mobil på nytt.

Endringer i ditt mobilabonnement kan også medføre at du må bestille BankID på mobil på nytt. Det gjør du ved å logge deg på nettbanken og velge BankID.

Hva gjør jeg om jeg taster feil og sperrer PIN-koden til BankID på mobil?

Hvis du taster feil PIN-kode tre ganger, vil din BankID på mobil av sikkerhetsmessige årsaker bli sperret. For å åpne den igjen må du opprette ny kode i nettbanken under menyvalget «Mobilbank».

Dersom du har BankID på mobil fra en annen bank, må du kontakte den aktuelle banken.

Jeg har mistet mobilen min – hva gjør jeg?

Du må sperre BankID på mobil, eller ta kontakt med din mobiloperatør.

Kan jeg bruke BankID på mobil i utlandet?

Dersom mobiloperatøren du benytter i utlandet har roamingavtale (samarbeidsavtale) med Telenor, kan du benytte BankID på mobil som normalt.

Hva er BankID?

BankID er en sikker elektronisk legitimasjon som kan benyttes på nettet til identifisering, pålogging og signering. Les mer om BankID

Jeg vil sperre BankID/BankID på mobil. Hva gjør jeg?

Logg deg på nettbanken og velg BankID. Klikk på X utenfor BankID-avtalen. Hak av for at du ønsker å sperre BankID og klikk på knappen Sperre BankID.

Kan jeg betale med BankID?

Du kan ikke betale med BankID på nett, kun signere.

Hvordan kan jeg endre passord på BankID?

Gå til nettbanken og velg Logg inn med BankID. Klikk på Meny og velg Endre passord. Ha kodebrikken klar og følg instruksjonene.

Hvordan logger jeg på med BankID?

Du må først bestille BankID i nettbanken. Når det er gjort, vil du motta et engangspassord på e-post. Lag deretter et personlig passord som du bruker sammen med kodebrikken ved innlogging.

Hva betyr det når jeg får en BankID feilkode?

BID 1439: 
Sperren oppstår hvis du legger inn passord mottatt på e-post istedenfor engangskoden fra kodebrikken.

BID 5007:
En feilkode ble sendt fra brukerstedet. Hva som er årsaken, kan derfor variere fra bruker til bruker, avhengig av brukerstedet hvor du fikk feilmeldingen.

BID 500A: Midlertidig feil hos brukerstedet eller med din nettleser, altså det nettstedet der du prøvde å signere med BankID. Du kan forsøke å logge helt ut og deretter forsøke på nytt uten å åpne flere faner hvor du bruker BankID.

«En feil har oppstått»: Forsøk å bytte nettleser. Det er viktig at ditt navn er registrert nøyaktig på samme måte i Folkeregisteret som på ditt BankID-sertifikat. Sjekk med banken som har utstedt din BankID .

Tips en venn om DinBANK.noTips en venn om DinBANK.no
Credentials